Zarządzanie generacjami

Kod: WZG-17
Korzyści dla Uczestników zajęć:
Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:

  • Poszerzą wiedzę w zakresie zarządzania generacjami pracowników i rozwiną umiejętność budowania zespołów wielopokoleniowych;
  • Zidentyfikują cechy charakterystyczne dla określonych grup wiekowych, występujących obecnie na rynku pracy;
  • Poznają różnice międzygeneracyjne i odkryją potencjał zawodowy pracowników w różnym wieku;
  • Wypracują strategie wykorzystywania różnic pokoleniowych z korzyścią dla swojego zespołu oraz całej organizacji;
  • Dokonają analizy swojego zespołu, określą zagrożenia i szanse, a wnioski posłużą do lepszego dobrania sposobów zarządzania pracownikami w różnym wieku;
  • Przećwiczą komunikaty służące: skutecznej argumentacji, motywowaniu oraz stymulowaniu współpracy w zespole;
  • Omówią potrzebę współpracy międzypokoleniowej i opracują zasady umożliwiające pokonanie barier w zespole;
  • Zastanowią się nad źródłami konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych i ułożą wzorce postępowania w trudnych sytuacjach;
  • Będą potrafiły wdrożyć do pracy zawodowej nabytą wiedzę i wykorzystać umiejętności dla poprawy współpracy w zespołach wielopokoleniowych.

Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest wypracowanie optymalnych sposobów zarządzania pracownikami w różnym wieku, ustalanie zasad współpracy międzypokoleniowej, oraz metod rozwiązywania konfliktów.
Wygenerowane wspólnie – i dostosowane do specyfiki organizacji, które reprezentują – strategie, Uczestnicy będą mogli zastosować w pracy z różnymi pokoleniami w swoich firmach / instytucjach.

 
  1. Rozpoczęcie warsztatów
  • Przedstawienie się trenera i Uczestników
  • Ustalenie zasad współpracy na zajęciach i celów szkoleniowych
  • Ćwiczenia integrujące i budujące dobrą współpracę na zajęciach
  1. Podobni chociaż odmienni – cechy charakterystyczne pokoleń, czyli jak uniknąć „kolizji” w miejscu pracy
  • Generacje pracowników we współczesnej organizacji: Baby Boomers, X, Y oraz Z
  • Cechy pokoleń (przedział wiekowy, cele w życiu, hierarchia wartości, sposób postępowania)
  • Ciekawy mix – znaczenie występowania zróżnicowanego poziomu zaangażowania i motywacji członków danego zespołu
  • Pojęcie pracy jako odmienny punkt widzenia (korzyści i zagrożenia dla firmy)
  • Obecność wielu pokoleń „pod dachem jednej firmy” – wyzwanie i szansa na sukces
  1. Przedstawiciele poszczególnych pokoleń w pracy i nowe wyzwania na fali zmian generacyjnych
  • W kierunku różnorodności wiekowej – sytuacja współczesnego rynku pracy
  • Wizerunek pracownika, czyli jak pracuje X i Y (praca, czy walka o przywileje?)
  • „Brawo Ja” i „Moje czyni różnicę” – egoizm w sposobie i podejściu do pracy
  • Czas i realizacja powierzonych zadań – elementy „przewagi konkurencyjnej” na różnych etapach kariery
  • Wiek a pokolenie, z którym się utożsamiam (charakterystyki, które nie zawsze pasują do poszczególnych ludzi)
  • Komunikacja z bezpośrednim przełożonym i adekwatny styl prowadzenia rozmowy
  1. Zarządzanie generacjami – analogie i kontrasty
  • Różne pokolenia a to samo miejsce pracy:
    • rodzaje posiadanych kompetencji
    • umiejętności i kwalifikacje
    • nastawienie na rozwój zawodowy
  • Zarządzanie generacjami pracowników – pojedyncze działania, czy zaplanowana strategia? (zakres otrzymywanych zadań)
  • Rola kierownika w zarządzaniu zespołem wielopokoleniowym i forma kontaktu z innymi pokoleniami, czyli jak motywować, delegować i kontrolować?
  • Intermentoring metodą międzypokoleniowego transferu wiedzy
  • Work-Life Balance a wiek pracowników (szukanie „złotego środka” poprzez równoważenie życia zawodowego i prywatnego)
  1. Międzygeneracyjne współdziałanie i wymiana informacji
  • „Skazani na współpracę” – kooperacja pomiędzy pracownikami różnych pokoleń może być trudniejsza ale jest konieczna
  • Blaski i cienie współpracy międzypokoleniowej (budowanie samoświadomości)
  • „Nadawanie na innych falach”, czyli dlaczego bywa, że się nie rozumiemy?
  • Oczekiwania pracowników – przedstawicieli poszczególnych pokoleń – wobec procesu porozumiewania się (komunikacja pionowa i pozioma)
  • Elastyczny styl komunikowania się, użyteczny niezależnie od wieku pracowników
  • FUKO (F-fakty, U-uczucia, K-konsekwencje, O-oczekiwania) w kontekście różnic pokoleniowych
  1. Korzyści ze zróżnicowanego potencjału – selektywny podział zadań i mnogość dostępnych metod pracy specyficznych dla odmiennych generacji
  • Świadomość potencjału drzemiącego w różnorodnym zespole – moc tkwiąca w zróżnicowaniu i jej wpływ na rozwój organizacji
  • Wspieranie rozwoju potencjału zawodowego pracowników w różnym wieku – analiza dostępnych narzędzi
  • Rozumienie potrzeb i oczekiwań przedstawicieli poszczególnych pokoleń:
    • elastyczne formy zatrudnienia
    • ochrona i promocja zdrowia
    • projektowanie stanowisk pracy
  • Jak zadbać o komfort realizacji celów i osiągać sukcesy?
  • Rola szefa i właściwy podział zadań w zespole wielopokoleniowym
  • Charakter zebrań i narad w warunkach różnorodności wiekowej pracowników
  1. Monitorowanie powstających dylematów i zarządzanie konfliktami na styku generacji
  • Kiedy coś zaczyna się psuć? Umiejętność identyfikacji problemów interpersonalnych
  • Źródła napięć pomiędzy generacjami i sztuka rozładowania negatywnej atmosfery
  • Dojrzałość zawodowa niezależna od stażu pracy i właściwe postrzeganie konfliktu w miejscu pracy
  • Kreatywność w rozwiązywaniu problemów i czerpanie inspiracji z podejścia do trudności osób z różnych pokoleń
  • Droga do celu – analiza skutecznych stylów rozwiązywania konfliktów
  • „Oczyszczająca moc konfliktu”, czyli budowanie puzzli relacji pomiędzy generacjami pracowników
  1. Podsumowanie i zakończenie zajęć
  • Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
  • Rozdanie imiennych certyfikatów
  • Konsultacje i profilowane porady trenera

Zajęcia odwoływać się będą do doświadczenia Uczestników i możliwości jego wykorzystania w świetle przekazywanej wiedzy. Trener prowadzi szkolenie w oparciu o metody pobudzające aktywność grupy. Mini-wykłady wzbogacone prezentacją multimedialną dostarczają niezbędnej wiedzy i systematyzują już posiadane wiadomości. Stanowią jednocześnie wprowadzenie do dyskusji i analizy wybranych przypadków.
W trakcie zajęć i przerw Uczestnicy uzyskają odpowiedzi na własne pytania dotyczące omawianych zagadnień.

Praktyk. Członek Zespołu Trenerskiego SYNTEZA z doświadczeniem w realizacji zajęć warsztatowych poświęconych m.in.: kierowaniu, motywowaniu i budowaniu zespołu.
  • materiały szkoleniowe
  • konsultacje indywidualne
  • możliwość kontaktu z prowadzącymi (zadawania pytań) również po zajęciach (e-mail)
  • imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
  • przerwy kawowe
Płatność za szkolenie -14 dni po zajęciach [bez potrzeby dokonywania przedpłaty]
Informacje i rezerwacja terminów: 32 2816231 – zapraszamy

Zajęcia odbędą się w dniach: 29-30 listopada 2017 r. [w godz.: 9.00-15.00]

Miejscem szkolenia będzie: Hotel Novotel Katowice Centrum **** (Katowice, Al. Roździeńskiego 16)

Koszt uczestnictwa 1 osoby wynosi: 695 zł [netto] + 23%VAT

Rezerwacja miejsc: telefonicznie 32 281 62 31

Zgłoszenia: FORMULARZ “on-line” lub formularz w wersji PDF


Zainteresowanym proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”:

  • Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 1.900 zł [netto] za 1 dzień.
  • Zajęcia zrealizujemy dla Państwa w dowolnym miejscu, np. w Państwa siedzibie
  • Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
  • Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl

Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową stawką podatku VAT zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:

  • w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)

lub

  • w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),

wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF

Share