Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:
- Poszerzą wiedzę w zakresie zarządzania generacjami pracowników i rozwiną umiejętność budowania zespołów wielopokoleniowych;
- Zidentyfikują cechy charakterystyczne dla określonych grup wiekowych, występujących obecnie na rynku pracy;
- Poznają różnice międzygeneracyjne i odkryją potencjał zawodowy pracowników w różnym wieku;
- Wypracują strategie wykorzystywania różnic pokoleniowych z korzyścią dla swojego zespołu oraz całej organizacji;
- Dokonają analizy swojego zespołu, określą zagrożenia i szanse, a wnioski posłużą do lepszego dobrania sposobów zarządzania pracownikami w różnym wieku;
- Przećwiczą komunikaty służące: skutecznej argumentacji, motywowaniu oraz stymulowaniu współpracy w zespole;
- Omówią potrzebę współpracy międzypokoleniowej i opracują zasady umożliwiające pokonanie barier w zespole;
- Zastanowią się nad źródłami konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych i ułożą wzorce postępowania w trudnych sytuacjach;
- Będą potrafiły wdrożyć do pracy zawodowej nabytą wiedzę i wykorzystać umiejętności dla poprawy współpracy w zespołach wielopokoleniowych.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest wypracowanie optymalnych sposobów zarządzania pracownikami w różnym wieku, ustalanie zasad współpracy międzypokoleniowej, oraz metod rozwiązywania konfliktów.
Wygenerowane wspólnie – i dostosowane do specyfiki organizacji, które reprezentują – strategie, Uczestnicy będą mogli zastosować w pracy z różnymi pokoleniami w swoich firmach / instytucjach.
- Rozpoczęcie warsztatów
- Przedstawienie się trenera i Uczestników
- Ustalenie zasad współpracy na zajęciach i celów szkoleniowych
- Ćwiczenia integrujące i budujące dobrą współpracę na zajęciach
- Podobni chociaż odmienni – cechy charakterystyczne pokoleń, czyli jak uniknąć „kolizji” w miejscu pracy
- Generacje pracowników we współczesnej organizacji: Baby Boomers, X, Y oraz Z
- Cechy pokoleń (przedział wiekowy, cele w życiu, hierarchia wartości, sposób postępowania)
- Ciekawy mix – znaczenie występowania zróżnicowanego poziomu zaangażowania i motywacji członków danego zespołu
- Pojęcie pracy jako odmienny punkt widzenia (korzyści i zagrożenia dla firmy)
- Obecność wielu pokoleń „pod dachem jednej firmy” – wyzwanie i szansa na sukces
- Przedstawiciele poszczególnych pokoleń w pracy i nowe wyzwania na fali zmian generacyjnych
- W kierunku różnorodności wiekowej – sytuacja współczesnego rynku pracy
- Wizerunek pracownika, czyli jak pracuje X i Y (praca, czy walka o przywileje?)
- „Brawo Ja” i „Moje czyni różnicę” – egoizm w sposobie i podejściu do pracy
- Czas i realizacja powierzonych zadań – elementy „przewagi konkurencyjnej” na różnych etapach kariery
- Wiek a pokolenie, z którym się utożsamiam (charakterystyki, które nie zawsze pasują do poszczególnych ludzi)
- Komunikacja z bezpośrednim przełożonym i adekwatny styl prowadzenia rozmowy
- Zarządzanie generacjami – analogie i kontrasty
- Różne pokolenia a to samo miejsce pracy:
- rodzaje posiadanych kompetencji
- umiejętności i kwalifikacje
- nastawienie na rozwój zawodowy
- Zarządzanie generacjami pracowników – pojedyncze działania, czy zaplanowana strategia? (zakres otrzymywanych zadań)
- Rola kierownika w zarządzaniu zespołem wielopokoleniowym i forma kontaktu z innymi pokoleniami, czyli jak motywować, delegować i kontrolować?
- Intermentoring metodą międzypokoleniowego transferu wiedzy
- Work-Life Balance a wiek pracowników (szukanie „złotego środka” poprzez równoważenie życia zawodowego i prywatnego)
- Międzygeneracyjne współdziałanie i wymiana informacji
- „Skazani na współpracę” – kooperacja pomiędzy pracownikami różnych pokoleń może być trudniejsza ale jest konieczna
- Blaski i cienie współpracy międzypokoleniowej (budowanie samoświadomości)
- „Nadawanie na innych falach”, czyli dlaczego bywa, że się nie rozumiemy?
- Oczekiwania pracowników – przedstawicieli poszczególnych pokoleń – wobec procesu porozumiewania się (komunikacja pionowa i pozioma)
- Elastyczny styl komunikowania się, użyteczny niezależnie od wieku pracowników
- FUKO (F-fakty, U-uczucia, K-konsekwencje, O-oczekiwania) w kontekście różnic pokoleniowych
- Korzyści ze zróżnicowanego potencjału – selektywny podział zadań i mnogość dostępnych metod pracy specyficznych dla odmiennych generacji
- Świadomość potencjału drzemiącego w różnorodnym zespole – moc tkwiąca w zróżnicowaniu i jej wpływ na rozwój organizacji
- Wspieranie rozwoju potencjału zawodowego pracowników w różnym wieku – analiza dostępnych narzędzi
- Rozumienie potrzeb i oczekiwań przedstawicieli poszczególnych pokoleń:
- elastyczne formy zatrudnienia
- ochrona i promocja zdrowia
- projektowanie stanowisk pracy
- Jak zadbać o komfort realizacji celów i osiągać sukcesy?
- Rola szefa i właściwy podział zadań w zespole wielopokoleniowym
- Charakter zebrań i narad w warunkach różnorodności wiekowej pracowników
- Monitorowanie powstających dylematów i zarządzanie konfliktami na styku generacji
- Kiedy coś zaczyna się psuć? Umiejętność identyfikacji problemów interpersonalnych
- Źródła napięć pomiędzy generacjami i sztuka rozładowania negatywnej atmosfery
- Dojrzałość zawodowa niezależna od stażu pracy i właściwe postrzeganie konfliktu w miejscu pracy
- Kreatywność w rozwiązywaniu problemów i czerpanie inspiracji z podejścia do trudności osób z różnych pokoleń
- Droga do celu – analiza skutecznych stylów rozwiązywania konfliktów
- „Oczyszczająca moc konfliktu”, czyli budowanie puzzli relacji pomiędzy generacjami pracowników
- Podsumowanie i zakończenie zajęć
- Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
- Rozdanie imiennych certyfikatów
- Konsultacje i profilowane porady trenera
Zajęcia odwoływać się będą do doświadczenia Uczestników i możliwości jego wykorzystania w świetle przekazywanej wiedzy. Trener prowadzi szkolenie w oparciu o metody pobudzające aktywność grupy. Mini-wykłady wzbogacone prezentacją multimedialną dostarczają niezbędnej wiedzy i systematyzują już posiadane wiadomości. Stanowią jednocześnie wprowadzenie do dyskusji i analizy wybranych przypadków.
W trakcie zajęć i przerw Uczestnicy uzyskają odpowiedzi na własne pytania dotyczące omawianych zagadnień.
- materiały szkoleniowe
- konsultacje indywidualne
- możliwość kontaktu z prowadzącymi (zadawania pytań) również po zajęciach (e-mail)
- imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
- przerwy kawowe
Informacje i rezerwacja terminów: 32 2816231 – zapraszamy
Zajęcia odbędą się w dniach: 29-30 listopada 2017 r. [w godz.: 9.00-15.00]
Miejscem szkolenia będzie: Hotel Novotel Katowice Centrum **** (Katowice, Al. Roździeńskiego 16)
Koszt uczestnictwa 1 osoby wynosi: 695 zł [netto] + 23%VAT
Rezerwacja miejsc: telefonicznie 32 281 62 31
Zgłoszenia: FORMULARZ “on-line” lub formularz w wersji PDF
Zainteresowanym proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”:
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 1.900 zł [netto] za 1 dzień.
- Zajęcia zrealizujemy dla Państwa w dowolnym miejscu, np. w Państwa siedzibie
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową stawką podatku VAT zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF