Odbiorcy:
- Szkolenie kierowane jest do osób pracujących w zespołach rozproszonych
Korzyści dla Uczestników zajęć:
Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:
- poznają reguły rządzące zespołami tradycyjnymi i rozproszonymi;
- dowiedzą się, jakie są kluczowe elementy budujące współpracę w zespole o rozproszonym trybie pracy;
- uświadomią sobie znaczenie motywacji poszczególnych członków zespołu i kreowania odpowiedzialności;
- przeanalizują sposoby podnoszenia efektywności zespołu poprzez zastosowanie adekwatnych technik komunikacji;
- przećwiczą stosowanie narzędzi skutecznego porozumiewania się w kontekście poprawy komunikacji w zespole;
- nauczą się prawidłowo wyznaczać cele i określać priorytety, a także “walczyć z pożeraczami czasu”;
- określą zasady wspólnego – partnerskiego rozwiązywania spornych sytuacji oraz wypracują sposoby zapobiegania konfliktom;
- opracują plan działania – mapę rozwoju zespołu rozproszonego, strategię do zastosowania w pracy zawodowej;
- będą potrafiły wdrożyć do pracy zawodowej nabytą wiedzę i umiejętności oraz wykorzystać własną motywację dla osiągnięcia większej satysfakcji z pracy.
1. Rozpoczęcie warsztatów
- Przedstawienie się trenera i Uczestników
- Ustalenie zasad współpracy na zajęciach i celów szkoleniowych
- Ćwiczenia integrujące i budujące dobrą współpracę na zajęciach
2. Specyfika zespołu rozproszonego – otwarcie się na nowe możliwości i nastawienie na rozwój
- Czym jest zespół? Różnice między zespołem tradycyjnym a rozproszonym
- Struktura formalna i relacje nieformalne w zespole rozproszonym
- Czynniki stabilizujące więzi w zespole (sympatia, zaufanie, autorytet)
- Dynamika zespołu rozproszonego oraz znaczenie różnic pokoleniowych
- Zjawisko dyfuzji odpowiedzialności w kontekście rozproszonego trybu pracy
- Transfer wiedzy i doświadczenia – sposoby wykorzystania potencjału
3. Tworzenie podstaw współpracy w zespole rozproszonym
- Serce rozproszonego zespołu, czyli w czym tkwi źródło motywacji
- „Dylemat więźnia”, w kontekście ulegania założeniom bez ich weryfikowania
- Wyznaczania celów i planowanie zadań zespołu rozproszonego
- Realizacja wspólnych celów – odpowiedzialność i zaangażowanie jednostek
- Zespół w sytuacji rozproszenia – słabe i mocne strony
- Role i osobowość członków zespołu oraz ich znaczenie dla efektywności
- „Czarna owca” – osoba destrukcyjnie wpływająca na zespół i działania zaradcze
- Nieuczciwa rywalizacja i jej wpływ na współpracę
4. Zespół rozproszony – zarządzanie czasem pracy
- Techniki organizowania pracy w zespole rozproszonym i ich skuteczność
- Najważniejsze zasady dot. optymalizacji zadań i zarządzania czasem
- Wyznaczanie priorytetów i patrzenie przez pryzmat wspólnego celu
- Budżetowanie czasu oraz eliminowanie przeszkód zewnętrznych i wewnętrznych w efektywnym zarządzaniu czasem (walka z „pożeraczami czasu”)
- Świadomość sytuacyjna – kierunek działania w zmieniającym się środowisku pracy
- Sposoby pokonywania uczucia przytłoczenia nadmiarem zadań
5. Jak osiągnąć wspólny cel? Efektywna komunikacja w zespole rozproszonym
- Specyfika komunikacji w zespole rozproszonym i kluczowe narzędzia
- Komunikacja wewnątrz zespołu i jej znaczenie dla sprawnego przekazywania informacji
- Blokady w przepływie informacji spowodowane rozproszeniem
- Dobór kanałów komunikacji w zależności od typu zadań
- Asertywność – artykułowanie potrzeb i oczekiwań członków zespołu
- Odmawianie, pochwały, krytyka – asertywność w konfrontacji z rozproszeniem
- Optymalne wykorzystanie spotkania, rzadkiej możliwości bezpośredniej rozmowy
6. Konflikt a praca w zespole, czyli jak postępować gdy pojawią się trudności
- Konflikt funkcyjny czy dysfunkcyjny – rozumienie czym jest konflikt
- „Po nitce do kłębka” – szukanie przyczyn braku współpracy
- “System wczesnego ostrzegania” – profilaktyka konfliktu
- Konstruktywny dialog i partnerskie rozwiązywanie problemów – jak unikać napięć i nieporozumień
- Jak rozwiązywać konflikty w zespole? (Pożądany styl i użyteczne strategie)
- Wzrost samooceny, silniejsza więź w zespole, większe zaufanie, czyli korzyści z dobrze rozwiązanego konfliktu
- Siedem sposobów na zapobieganie konfliktom: w teorii i praktyce
7. Motywacja do osiągania wspólnych celów
- Mapa rozwoju zespołu rozproszonego, strategią jego sukcesu!
- Umiejętności osobiste i postawa: pozytywna – element potencjału zawodowego oraz negatywna – przeszkoda rozwojowa
- Dostrzeganie w sobie i współpracownikach zalet (nauka doceniania siebie i innych)
- Zarządzanie swoją motywacją – trampolina do czerpania satysfakcji z życia
- Work-life balance jako profilaktyka wypalenia zawodowego
8. Podsumowanie i zakończenie zajęć
- Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
- Rozdanie imiennych certyfikatów
- Konsultacje i profilowane porady trenera
Sprawdzone metody pracy warsztatowej:
- Gry zespołowe oraz ćwiczenia indywidualne
- Behawioralny trening zachowań – odgrywanie ról
- Poszerzanie świadomości swoich mocnych stron i obszarów doskonalenia (autoanaliza)
- Praca na przypadkach z wypracowaniem strategii działania (case study)
- Kreatywne podejście do rozwiązywania trudnych sytuacji („burza mózgów”)
- Dyskusja moderowana – wymiana doświadczeń i poglądów
Podczas realizacji szkolenia wykorzystane będą nowoczesne technologie oraz innowacyjne metody nauczania wpływające na skuteczność procesu nauczania i zdobycie umiejętności praktycznych. Analiza przypadków pozwoli na natychmiastowe sięgnięcie do nabytej wiedzy, co w rezultacie prowadzi do utrwalenia wiadomości.
Certyfikaty i dyplomy trenerskie: Szkoła Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK, certyfikowany konsultant metodologii Insights Discovery, International Coach Federation (ICF), międzynarodowy certyfikat „Practitioner of Art of Neuro-Lingwistic Programming” – obecnie w trakcie programu licencyjnego Psychologii Zorientowanej na Proces.
- materiały szkoleniowe
- konsultacje indywidualne
- możliwość kontaktu z prowadzącymi (zadawania pytań) również po zajęciach (e-mail)
- imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
- przerwy kawowe
- obiady
Informacje i rezerwacja terminów: 32 2816231 – zapraszamy
Zajęcia odbędą się w dniach: 05-06 lipca 2018 r. [w godz.: 9.00-15.30]
Miejscem szkolenia będzie: Hotel Novotel Katowice **** Centrum (Katowice, al. Roździeńskiego 16)
Koszt uczestnictwa 1 osoby wynosi: 695 zł [netto] + 23%VAT
Rezerwacja miejsc: telefonicznie 32 281 62 31
Zgłoszenia: FORMULARZ “on-line” lub formularz w wersji PDF
UWAGA!
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”:
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 1.900 zł [netto] za 1 dzień.
- Zajęcia zrealizujemy dla Państwa w dowolnym miejscu, np. w Państwa siedzibie
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową stawką podatku VAT zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF