Kod: PP-0614
Korzyści dla Uczestników zajęć:
- rozwinięcie obszaru efektywności osobistej, która ma znaczący wpływ na sferę zawodową,
- poszerzenie wiedzy z zakresu kierowania pracownikami w sytuacjach wymagających mobilizacji,
- przeanalizowanie mechanizmów powstawania trudnych sytuacji,
- nauczenie się wykorzystywania techniki wyprzedzania zdarzeń,
- rozwinięcie umiejętności komunikacji na płaszczyźnie przełożony-pracownik,
- udoskonalenie umiejętności zarządzania różnorodnością zespołu,
- przeanalizowanie czynników kluczowych w motywowaniu podwładnych do pracy,
- przećwiczenie schematów tzw. trudnych rozmów typu: dyscyplinujące, oceniające, separacyjne
- opracowanie SOS – Strategii Osobistej Skuteczności (postępowania w trudnych sytuacjach),
- dowiedzenie się czym jest work-life balance i jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu,
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania swojego potencjału i podległego zespołu.
Odbiorcy zajęć:
- Osoby kierujące podwładnymi
1. Rozpoczęcie warsztatów
- Przedstawienie się trenera i Uczestników
- Ustalenie zasad współpracy na zajęciach i celów szkoleniowych
- Ćwiczenia integrujące i budujące dobrą współpracę
2. Zwiększanie efektywności poprzez poznanie swojego potencjału
- Osobisty SWOT (analiza własnej efektywności)
- Strategia przemieniania słabości w atut, czyli jak lepiej zarządzać sobą
- Pozytywne podejście do trudności: wyzwanie a nie przeszkoda w działaniu
- Nikt nie zna mnie lepiej – techniki automotywacji
(Warsztaty: autoanaliza, w którym miejscu jestem, do czego dążę, ułożenie planu zarządzania sobą).
3. Budowanie płaszczyzny porozumienia: relacje przełożony-podwładny
- Zasady skutecznej komunikacji i identyfikacja stref wpływu
- Asertywne sposoby mówienia o swoich potrzebach i szukanie kompromisu
- Informacje zwrotne sprzyjające utrzymywaniu dobrych relacji interpersonalnych
- Potęga właściwych pytań – zestaw minimalizujący sytuacje konfliktowe
(Warsztaty: zobrazowanie trudnych sytuacji w relacjach przełożony–podwładny, dobieranie właściwych zachowań w kontekście poprawy komunikacji interpersonalnej)
4. Mechanizmy powstawania sytuacji trudnych (na bazie przykładów Uczestników)
- Mury zamiast mostów, czyli co utrudnia kontakt z pracownikiem
- Nietypowe zachowania podwładnych i możliwe sposoby reagowania
- Udzielanie wsparcia i uświadomienie zaangażowania w sprawy pracownika
- Strategia wyprzedzania zdarzeń i zapobieganie konfliktom
(Warsztaty: kształtowanie świadomości wpływu własnego nastawienia na relacje z pracownikami; nauka kontroli emocji i radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych)
5. Motywacja w trudnych sytuacjach i koszty jej braku dla Firmy, czy Instytucji
- Motywowanie pracowników – podstawy psychologiczne
- Czynniki mające wpływ na motywację w pracy w sytuacjach trudnych
- Czynniki skutecznie demotywujące do pracy i koszty braku motywacji
- Korzystanie z coachingowego modelu GROW w trudnych sytuacjach
(Warsztaty: poszukiwanie skutecznych rozwiązań w obszarze motywowania pracownika w sytuacji nietypowej, trudnej, wymagającej zwiększonej mobilizacji)
6. Sprawne zarządzanie różnorodnym zespołem
- Zarządzanie zespołem w kontekście różnorodności (wiek, temperament, staż, wykształcenie)
- Umiejętność budowania przyjaznego i motywującego środowiska pracy
- Zasady i sposoby radzenia sobie w praktyce z różnorodnością zespołu
- Kształtowanie kompetencji mających wpływ na efekty pracy zróżnicowanych zespołów
(Warsztaty: uświadomienie Uczestnikom, że mogą pozytywnie wpływać na skuteczność swojego działania poprzez dostrzeżenie wartości płynącej z różnorodności zespołu)
7. Schematy ważnych rozmów z pracownikami (ukierunkowane na efektywność oraz unikanie sytuacji trudnych w relacji przełożony– podwładny)
- Rozmowa dyscyplinująca
- Rozmowa doceniająca
- Waga języka korzyści w rozmowach z pracownikami
- Rozmowa separacyjna i minimalizowanie negatywnych reakcji
(Warsztaty: nauka prowadzenia ważnych rozmów i wypracowanie strategii pokonywania trudnych momentów, dzięki szczegółowej analizie przy użyciu kamery)
8. Życie ze stresem i umiejętność dostrzegania jego pozytywnych stron
- Jak radzić sobie z sytuacją stresującą? – diagnoza źródeł stresu
- Reakcje organizmu na stres krótkotrwały (motywacja do wysiłku)
- Reakcje organizmu na stres długotrwały (wyczerpanie, utrata wiary w siebie)
- Work-life balance – profilaktyka wypalenia zawodowego
(Warsztaty: rozwijanie umiejętności szybkiego rozładowywania napięcia i pozbywania się negatywnych emocji)
9. Podsumowanie i zakończenie zajęć
- Runda podsumowująca warsztaty i wyciągnięcie indywidualnych wniosków
- Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
- Rozdanie imiennych certyfikatów
- Konsultacje i profilowane porady trenera
Warsztaty prowadzone są w oparciu o różnorodne formy pracy warsztatowej, które korzystnie wpłyną na odkrywanie potencjału i budowanie własnej skuteczności. Trener przekaże wiedzę podczas mini-wykładów i pobudzi do działania Uczestników, do układania optymalnych strategii radzenia sobie w sytuacjach wymagających szczególnej mobilizacji. Podczas kilku godzin szkolenia trenerka zaprezentuje Uczestnikom sprawdzone narzędzia i nauczy ich stosowania, podpowie także jak można budować porozumienie z podwładnymi oraz pozbywać się negatywnych emocji J.
W trakcie zajęć wykorzystywane będą m.in.: autoanaliza, ćwiczenia w podzespołach, burza mózgów, symulacje rozmów, dyskusja moderowana, wymiana doświadczeń, trening antystresowy.
Uczestnicy posiadać będą kierunki pracy w zakresie trenowania pożądanych zachowań. Analiza przypadków pozwoli na natychmiastowe sięgnięcie do nabytej wiedzy, co w rezultacie prowadzi do utrwalenia wiadomości. Nauka prostych technik pozbywania się negatywnych emocji umożliwi pełniejsze czerpanie z treści szkoleniowych oraz większej satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Praktyk. Członek Zespołu Trenerskiego SYNTEZA z doświadczeniem w realizacji zajęć warsztatowych poświęconych m.in.: kierowaniu, motywowaniu i budowaniu zespołu.
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
- Jak łatwo obliczyć, już w przypadku uczestnictwa 5 osób, szkolenie dedykowane jest bardzo atrakcyjne pod względem cenowym.
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF