Kod: N-7570
Korzyści dla Uczestników:
- Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy w zakresie zasad planowania, przygotowania i prowadzenia negocjacji.
- Umiejętne wykorzystywanie technik komunikacji – z użyciem modelu perswazji Delta -. które sprzyjają wywieraniu pożądanego wrażenia w procesie negocjacji.
- Poznanie strategii i taktyk wykorzystywanych podczas rozmów negocjacyjnych.
- Praktyczny trening negocjacji, na bazie poznanych ról i zasad (symulacje przy użyciu kamery wideo).
- Rozwinięcie umiejętności rozwiązywania problemów i radzenia sobie w trudnych sytuacjach (przeciwdziałanie manipulacjom drugiej strony).
- Świadome korzystanie z obszaru emocji – funkcjonowanie mechanizmu oscylacji.
- Podniesienie motywacji i zaangażowania w realizację wspólnych, firmowych celów.
Odbiorcy:
- Osoby pracujące w kontakcie z klientem
- Pracownicy działów obsługi klienta, sprzedaży, rozwoju
- Inne osoby zainteresowane
I dzień
1. Rozpoczęcie szkolenia
Przedstawienie się trenerów i uczestników; omówienie celów oraz zasad pracy na zajęciach
Integracja grupy – dążenie do stworzenia atmosfery zaufania i aktywności
2. Czym są negocjacje? – Wprowadzenie do zagadnienia
Wpływ pierwszego kontaktu na dalszą współpracę
Czynniki korzystnie oddziaływujące na klimat rozmów (więź racjonalna i emocjonalna)
3. Efektywna komunikacja podstawą udanych negocjacji
Przekaz świadomy i nieświadomy w negocjacjach – systemy reprezentacji i model Delta w kreowaniu pozytywnego wrażenia
Komunikacja niewerbalna – interpretacja i dostosowanie „mowy ciała” (także w rozmowach telefonicznych)
„Język perswazji” – wykorzystywanie siły słowa (technika flagowania)
4. Negocjacje jako sposób na wypracowanie stanowiska dwóch stron
„Po nitce do kłębka” czyli etapy negocjacji
Style negocjacji (negocjacje miękkie, twarde i rzeczowe)
Scenariusze negocjacyjne (wygrany-wygrany; wygrany-przegrany; przegrany-przegrany)
5. Jak osiągać cel w procesie negocjacji?
Role negocjacyjne (analiza mocnych stron i ograniczeń)
Taktyki negocjacyjne (m.in. „Imadło – dokręcanie śruby”, „Wilk w owczej skórze – metoda inspektora Columbo”, „Technika sytuacji hipotetycznej”)
Model Miltona – wykorzystywane wzorce językowe
II dzień
1. Negocjacje w praktyce (symulacje na podstawie przygotowanych scenariuszy, nagranie kamerą wideo)
Cykl negocjacyjny (od przygotowania, poprzez przeprowadzenie, aż do zamknięcia)
Analiza negocjacji, poprzez odtwarzanie nagrania na wideo (Omówienie pod kątem poruszanych zagadnień + informacja zwrotna dla uczestników)
2. Trudne sytuacje w negocjacjach biznesowych i sposoby ich rozwiązywania
Asertywność – zachowanie pożądane w negocjacjach (alternatywa dla zachowania biernego i agresywnego)
Krytyka, komplement, ocena, fakt – przyjmowanie opinii i obrona przed atakiem
„Pat” w negocjacjach – jak go przezwyciężyć?
Stosowane manipulacje w procesie negocjacji – metody przeciwdziałania
3. Emocje jako narzędzie wpływu
Mechanizm działania oscylacji a podejmowanie decyzji w negocjacjach
Radzenie sobie ze stresem i dystansowanie się od negatywnych emocji
4. Podsumowanie zajęć i wyciągnięcie wniosków
„Burza mózgów” nt. Co jest najistotniejsze w negocjacjach i co będę stosować?
Ocena zajęć – ankieta ewaluacyjna
Metody
Podczas trwania zajęć uczestnicy mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności negocjacyjnych w kontakcie z różnymi osobami, które prezentują własne modele komunikacji. Stosowane są ćwiczenia – scenki w parach i duże gry negocjacyjne (w II dniu zajęć), z wcielaniem się w dwie role, raz kupującego, raz sprzedającego. Zachowania takie wymuszają elastyczność i szybkie dostosowywanie się do sytuacji. Są też jedyną drogą do „wejścia w buty przeciwnika”, oderwania się od swojej roli zawodowej, nabrania dystansu do siebie i spojrzenia na własne błędy z boku – „okiem kamery”.
Dzięki specjalnie dobranym, różnorodnym ćwiczeniom uczestnicy mogą w bezpiecznym środowisku, jakim jest szkolenie wypróbować skuteczność wypracowanych sposobów wywierania wpływu na innych partnerów rozmów. Na zakończenie zajęć każdy z uczestników będzie mógł uzyskać od trenerów wskazówki do pracy w zakresie dalszego trenowania umiejętności i rozwijania własnego potencjału zawodowego.
- Dobór trenerów następuje w momencie uzgodnienia terminu realizacji zajęć. Do dyspozycji naszych Klientów oddajemy czterdziestoosobowy zespół. Rzetelna wiedza jego członków, uzupełniona trenerskim doświadczeniem stanowi solidną podstawę, zaś ich entuzjazm i stosowanie interaktywnych technik warsztatowych sprawia, iż zajęcia są atrakcyjne dla Uczestników i wysoce efektywne.
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
- Jak łatwo obliczyć, już w przypadku uczestnictwa 5 osób, szkolenie dedykowane jest bardzo atrakcyjne pod względem cenowym.
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF