Kod: RBU-15
Cel szkolenia:
- Nabycie przez Uczestników umiejętności prawidłowego i korzystnego wizerunkowo, rozpatrywania reklamacji (w oparciu o przepisy obowiązujące sektor usług finansowych).
Odbiorcy zajęć:
- Menedżerowie wszystkich szczebli
- Osoby biorące udział w procesie obsługi reklamacji / przygotowujące się do realizacji tego typu zadań
- Inne osoby zainteresowane praktycznymi aspektami reklamacji w sektorze finansowym
- Podstawy prawne postępowań reklamacyjnych – usługi ubezpieczeniowe
- Kodeks cywilny, ustawy szczególne oraz regulaminy
- Wymogi przy składaniu reklamacji
- Uchwały i wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie reklamacji usług ubezpieczeniowych
- Reklamacje usług bankowych
- Dostępne formy składania reklamacji
- Wymogi formalne złożonej reklamacji
- Terminy w rozpatrywaniu reklamacji
- Formy udzielania odpowiedzi
- Reklamacje transakcji kartą kredytową i debetową
- Możliwe sposoby odwołania się klienta od decyzji reklamacyjnej
- Uchwały i wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie reklamacji usług bankowych
- Usługi ubezpieczeniowe i bankowe zawierane drogą elektroniczną
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
- Zasady składania reklamacji
- Obowiązki przyjmującego reklamację
- Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich
- Konsekwencje wejścia w życie z dniem 10 stycznia 2017r. ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich dla reklamacji usług bankowych i ubezpieczeniowych
- Podmioty właściwe do pozasądowego rozpoznawania sporu
- Obowiązkowe i dobrowolne poddanie się pozasądowemu rozpoznaniu sporu
- Koszty, czas i forma postępowania pozasądowego
- Rola organów samorządowych i państwowych w procesie reklamacji
- Powiatowy (Miejski) Rzecznik Interesu Konsumentów
- Rzecznik Ubezpieczonych
- Arbiter bankowy
- Sąd polubowny i sąd powszechny
- Komisja Nadzoru Finansowego
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Zarządzanie procesem reklamacji
- Efektywność reklamacji ubezpieczeniowych
- Zarządzanie reklamacjami a wizerunek banku / instytucji
- Podsumowanie zajęć i zakończenie szkolenia
- Odpowiedzi na końcowe pytania uczestników/konsultacje indywidualne
- Ankieta ewaluacyjna
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi. Mini-wykłady wzbogacone prezentacją multimedialną dostarczają niezbędnej wiedzy i systematyzują już posiadane wiadomości. Stanowią jednocześnie wprowadzenie do dyskusji i analizy wybranych przypadków.
W trakcie zajęć i przerw, osoby uczestniczące uzyskają odpowiedzi na własne pytania, dotyczące omawianych zagadnień.
Ponadto po zajęciach prowadzący wspierać będzie Uczestników swą wiedzą w przypadku tzw. trudnych reklamacji (serwis e-mailowy bez limitu czasowego).
- mec. Dawid Krzyżowski – praktyk sądowy, ekspert z zakresu prawa konsumenckiego i prawa pracy. Uczestnicy zajęć przyznają mu w ankietach najwyższe oceny za wartość merytoryczną szkoleń, podkreślają również przyjazny sposób w jaki przybliża uczącym się skomplikowane zagadnienia prawne.
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.
- Zajęcia przeprowadzimy w dowolnym miejscu, np. w Państwa siedzibie
- Rezerwacja terminów: telefonicznie 32 281 62 31 lub 501 756 465
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 1.900 zł [netto] za 1 dzień
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF