Kod: NPK-0215
Korzyści dla Uczestników zajęć:
Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:
Korzyści dla Uczestników zajęć:
Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:
- Nabędą wiedzę nt. obowiązującego ustawodawstwa reklamacyjnego
- Poznają przykładowe dokumenty używane w postępowaniu reklamacyjnym oraz terminy określone przez ustawodawcę dla procedur obsługi reklamacji [B2B i B2C]
- Rozwieją wątpliwości w zakresie interpretacji pojęć związanych z reklamacjami
- Praktycznie przećwiczą zdobyte umiejętności pod okiem eksperta
Kluczowymi pytaniami szkolenia będą:
- Jak zgodnie z przepisami reagować na reklamację?
- Jak interpretować zapisane w prawie terminy obowiązujące dla reklamacji?
- Jak radzić sobie z trudnymi reklamacjami?
- Jakie przepisy reklamacyjne stosować przy reklamacji towarów zakupionych w sklepie stacjonarnym i na odległość/ poza lokalem przedsiębiorcy?
- Jak reklamować usługi?
- Rękojmia i gwarancja w obrocie profesjonalnym (B2B)
- Rękojmia w kontaktach między przedsiębiorcami
- Gwarancja – zasady tworzenia kart gwarancyjnych i dochodzenia uprawnień z nich wynikających
- Relacje sprzedawca – dystrybutor – producent [importer]
- Charakter i formy odpowiedzialności sprzedawcy, dystrybutora i producenta [importera]
- Reżim prawny w kontaktach z partnerami zagranicznymi
- Koszty reklamacyjne – zasady ponoszenia i wzajemnego rozliczania
- Rękojmia (B2C) – odpowiedzialność sprzedawcy za towar
- Zakres stosowania kodeksu cywilnego
- Definicje ustawowe
- Zasady przyjmowania reklamacji przez sprzedawcę
- Uprawnienia konsumenta i sprzedawcy
- Terminy w reklamacjach
- Zasady dotyczące regresu
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji
- Zasady tworzenia kart gwarancyjnych dla klientów indywidualnych
- Gwarancja producenta [importera], sprzedawcy i usługodawcy
- Odpowiedzialność gwaranta za nieprzestrzeganie zapisów własnej karty gwarancyjnej
- Usługi i odpowiedzialność ich wykonawcy
- Zawarcie umowy o wykonanie usługi – forma prawna i konsekwencje jej niezachowania
- Zadatek i zaliczka – zasady rozliczania i zwrotu
- Odpowiedzialność usługodawcy za wadliwie wykonanie usługi
- Umowy zawierane na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy (m.in. zakupy przez internet)
- Obowiązki informacyjne
- Możliwości odstąpienia konsumenta od umowy zawartej na odległość
- Zawieranie umów przez telefon – zasady i metody potwierdzania
- Obowiązki prowadzącego sklep internetowy
- Odmienność regulacji dla kupującego, który nie jest konsumentem
- Spory w sprawach rękojmi i gwarancji
- Rzeczoznawcy w sprawach reklamacyjnych – zasady powoływania i koszty opinii
- Organizacje konsumenckie
- Sądownictwo powszechne
- Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich
- Zakazane klauzule umowne
- Analiza przykładowych sytuacji reklamacyjnych
- Praca indywidualna i prezentacja rozwiązań na forum grupy
- Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
- Rozdanie imiennych certyfikatów
- Konsultacje i profilowane porady trenera
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi. Mini-wykłady wzbogacone prezentacją multimedialną dostarczają niezbędnej wiedzy i systematyzują już posiadane wiadomości. Stanowią jednocześnie wprowadzenie do dyskusji i analizy wybranych przypadków.
W trakcie zajęć i przerw Uczestnicy uzyskają odpowiedzi na własne pytania dotyczące omawianych zagadnień.
W trakcie zajęć i przerw Uczestnicy uzyskają odpowiedzi na własne pytania dotyczące omawianych zagadnień.
Zajęcia prowadzi mecenas Dawid Krzyżowski –prawnik, praktyk sądowy, przedstawiciel działu prawnego w największej w Polsce sieci dyskontowej, którą często reprezentuje przed sądami.
Od kilkunastu lat jest członkiem Zespołu Trenerskiego SYNTEZA. Konstruuje programy i prowadzi bardzo wysoko oceniane szkolenia dla firm i instytucji. Szkolenia z zakresu stosowania prawa w praktyce działalności gospodarczej to jego żywioł. Pytania zadawane przez Uczestników zajęć nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Świetny mówca, ale i uważny słuchacz – umie dynamicznie dostosowywać przebieg zajęć do potrzeb grupy.
Uczestnicy podkreślają interesujący sposób prowadzenia zajęć. Doceniają, iż mówiąc o skomplikowanych zagadnieniach prawnych, używa zrozumiałego języka i uzupełnia treść mini-wykładów przykładami i anegdotami ze swej praktyki szkoleniowej i sądowej. Ceniony ekspert wspierający swymi projektami doradczymi działy HR i jakości wiodących firm.
Od kilkunastu lat jest członkiem Zespołu Trenerskiego SYNTEZA. Konstruuje programy i prowadzi bardzo wysoko oceniane szkolenia dla firm i instytucji. Szkolenia z zakresu stosowania prawa w praktyce działalności gospodarczej to jego żywioł. Pytania zadawane przez Uczestników zajęć nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Świetny mówca, ale i uważny słuchacz – umie dynamicznie dostosowywać przebieg zajęć do potrzeb grupy.
Uczestnicy podkreślają interesujący sposób prowadzenia zajęć. Doceniają, iż mówiąc o skomplikowanych zagadnieniach prawnych, używa zrozumiałego języka i uzupełnia treść mini-wykładów przykładami i anegdotami ze swej praktyki szkoleniowej i sądowej. Ceniony ekspert wspierający swymi projektami doradczymi działy HR i jakości wiodących firm.
- materiały szkoleniowe
- konsultacje indywidualne
- możliwość kontaktu z prowadzącymi (zadawania pytań) również po zajęciach (e-mail)
- imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
Płatność za szkolenie -14 dni po zajęciach [bez potrzeby dokonywania przedpłaty]
Informacje i rezerwacja terminów: 32 2816231 – zapraszamy
Informacje i rezerwacja terminów: 32 2816231 – zapraszamy
Zainteresowanym proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”:
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
- Zajęcia zrealizujemy dla Państwa w dowolnym miejscu, np. w Państwa siedzibie
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową stawką podatku VAT zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF