Prawna obsługa reklamacji

Kod: NPK-0215
Korzyści dla Uczestników zajęć:

Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:

  • Nabędą wiedzę nt. obowiązującego ustawodawstwa reklamacyjnego
  • Poznają przykładowe dokumenty używane w postępowaniu reklamacyjnym oraz terminy określone przez ustawodawcę dla procedur obsługi reklamacji [B2B i B2C]
  • Rozwieją wątpliwości w zakresie interpretacji pojęć związanych z reklamacjami
  • Praktycznie przećwiczą zdobyte umiejętności pod okiem eksperta

Kluczowymi pytaniami szkolenia będą:

  • Jak zgodnie z przepisami reagować na reklamację?
  • Jak interpretować zapisane w prawie terminy obowiązujące dla reklamacji?
  • Jak radzić sobie z trudnymi reklamacjami?
  • Jakie przepisy reklamacyjne stosować przy reklamacji towarów zakupionych w sklepie stacjonarnym i na odległość/ poza lokalem przedsiębiorcy?
  • Jak reklamować usługi?

 

  1. Rękojmia i gwarancja w obrocie profesjonalnym (B2B)
  • Rękojmia w kontaktach między przedsiębiorcami
  • Gwarancja – zasady tworzenia kart gwarancyjnych i dochodzenia uprawnień z nich wynikających
  • Relacje sprzedawca – dystrybutor – producent [importer]
  • Charakter i formy odpowiedzialności sprzedawcy, dystrybutora i producenta [importera]
  • Reżim prawny w kontaktach z partnerami zagranicznymi
  • Koszty reklamacyjne – zasady ponoszenia i wzajemnego rozliczania
  1. Rękojmia (B2C) – odpowiedzialność sprzedawcy za towar
  • Zakres stosowania kodeksu cywilnego
  • Definicje ustawowe
  • Zasady przyjmowania reklamacji przez sprzedawcę
  • Uprawnienia konsumenta i sprzedawcy
  • Terminy w reklamacjach
  • Zasady dotyczące regresu
  1. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji
  • Zasady tworzenia kart gwarancyjnych dla klientów indywidualnych
  • Gwarancja producenta [importera], sprzedawcy i usługodawcy
  • Odpowiedzialność gwaranta za nieprzestrzeganie zapisów własnej karty gwarancyjnej
  1. Usługi i odpowiedzialność ich wykonawcy
  • Zawarcie umowy o wykonanie usługi – forma prawna i konsekwencje jej niezachowania
  • Zadatek i zaliczka – zasady rozliczania i zwrotu
  • Odpowiedzialność usługodawcy za wadliwie wykonanie usługi
  1. Umowy zawierane na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy (m.in. zakupy przez internet)
  • Obowiązki informacyjne
  • Możliwości odstąpienia konsumenta od umowy zawartej na odległość
  • Zawieranie umów przez telefon – zasady i metody potwierdzania
  • Obowiązki prowadzącego sklep internetowy
  • Odmienność regulacji dla kupującego, który nie jest konsumentem
  1. Spory w sprawach rękojmi i gwarancji
  • Rzeczoznawcy w sprawach reklamacyjnych – zasady powoływania i koszty opinii
  • Organizacje konsumenckie
  • Sądownictwo powszechne
  • Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich
  • Zakazane klauzule umowne
  1. Analiza przykładowych sytuacji reklamacyjnych
  • Praca indywidualna i prezentacja rozwiązań na forum grupy
  • Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
  • Rozdanie imiennych certyfikatów
  • Konsultacje i profilowane porady trenera
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi. Mini-wykłady wzbogacone prezentacją multimedialną dostarczają niezbędnej wiedzy i systematyzują już posiadane wiadomości. Stanowią jednocześnie wprowadzenie do dyskusji i analizy wybranych przypadków.
W trakcie zajęć i przerw Uczestnicy uzyskają odpowiedzi na własne pytania dotyczące omawianych zagadnień.
Zajęcia prowadzi mecenas Dawid Krzyżowski –prawnik, praktyk sądowy, przedstawiciel działu prawnego w największej w Polsce sieci dyskontowej, którą często reprezentuje przed sądami.
Od kilkunastu lat jest członkiem Zespołu Trenerskiego SYNTEZA. Konstruuje programy i prowadzi bardzo wysoko oceniane szkolenia dla firm i instytucji. Szkolenia z zakresu stosowania prawa w praktyce działalności gospodarczej to jego żywioł. Pytania zadawane przez Uczestników zajęć nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Świetny mówca, ale i uważny słuchacz – umie dynamicznie dostosowywać przebieg zajęć do potrzeb grupy.
Uczestnicy podkreślają interesujący sposób prowadzenia zajęć. Doceniają, iż mówiąc o skomplikowanych zagadnieniach prawnych, używa zrozumiałego języka i uzupełnia treść mini-wykładów przykładami i anegdotami ze swej praktyki szkoleniowej i sądowej. Ceniony ekspert wspierający swymi projektami doradczymi działy HR i jakości wiodących firm.
  • materiały szkoleniowe
  • konsultacje indywidualne
  • możliwość kontaktu z prowadzącymi (zadawania pytań) również po zajęciach (e-mail)
  • imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
Płatność za szkolenie -14 dni po zajęciach [bez potrzeby dokonywania przedpłaty]
Informacje i rezerwacja terminów: 32 2816231 – zapraszamy

Zainteresowanym proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”:

  • Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
  • Zajęcia zrealizujemy dla Państwa w dowolnym miejscu, np. w Państwa siedzibie
  • Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
  • Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl

Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową stawką podatku VAT zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:

  • w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)

lub

  • w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),

wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF

Share