Kod: 5485
Korzyści dla Uczestników zajęć:
- Poznanie zasad skutecznego kierowania procesem komunikacji, mających na celu realizację wyznaczonych zadań.
- Uświadomienie znaczenia poprawnej komunikacji w kontaktach zawodowych na różnych szczeblach działalności firmy.
- Poznanie sposobów konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
- Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w kontaktach interpersonalnych przy zastosowaniu asertywnego stylu komunikacji.
- Pogłębienie wiedzy w zakresie planowania, formułowania celów, określania priorytetów – zagadnień bezpośrednio związanych z efektywnym gospodarowaniem czasem.
- Adaptacja do własnych potrzeb technik racjonalnego gospodarowania czasem.
Odbiorcy zajęć:
- Osoby kierujące zespołami
- Kierownicy i pracownicy firm, urzędów i instytucji
- Samodzielni specjaliści
- Inne osoby zainteresowane znaczeniem komunikacji w pracy zawodowej
Rozpoczęcie zajęć
Przedstawienie się prowadzących i uczestników
Cele, program, oczekiwania uczestników; zasady pracy
„Rozgrzewka” – ćwiczenia integrujące
I. KOMUNIKACJA
1. Dzięki czemu ludzie się porozumiewają?
Komunikacja werbalna (aktywne słuchanie; pytania otwarte i zamknięte; parafrazowanie; odzwierciedlanie; podsumowywanie)
Komunikacja niewerbalna „mowa ciała” (mimika; gest; pozycja ciała; ton głosu)
Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
2. Porozumiewanie się i przekazywanie informacji w organizacji
Rola informacji w sprawnie działającej firmie
Sieci przepływu informacji – wpływ istniejących w firmie sieci na realizację zadań
Zasady udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej
3. Konflikt interpersonalny i jego znaczenie dla efektywnej współpracy
Etapy powstawania konfliktu i style reakcji uczestniczących w nim osób
Analiza szans i zagrożeń wynikających z powstałego konfliktu
Skuteczne sposoby rozwiązywania typowych konfliktów
4. Asertywny styl komunikacji – oszczędność czasu i energii
Asertywność jako alternatywa zachowania biernego i agresywnego
Komunikacja asertywna: strategie i formy wyrażania uczuć i opinii
Asertywne reakcje w trudnych sytuacjach (krytyka, agresja, komplement)
II. ZARZĄDZANIE CZASEM
1. Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy
„Koło czasu – kto kradnie to, co najcenniejsze?” – analiza wykorzystanego czasu
„Ja i mój czas” – indywidualny SWOT („muszę”, „powinienem”, „chciałbym”)
Korzyści ekonomiczne wynikające z właściwego podejścia do czasu
2. Perspektywa czasowa w planowaniu – zasady ustalania celów
Formułowanie priorytetów i określanie celu – Lista Celów Kluczowych
Parametry dobrze postawionego celu – SMART
Zysk i strata w planowaniu – zasada Pareto
3. Planowanie czasu (długookresowe, krótkookresowe)
Możliwości a zamiary – realistyczne podejście do zadań i obowiązków
Zalety elastycznego systemu planowania i organizowania czasu
Metoda ALPEN i 5 etapów
4. Zasady działania wynikowego – strategia
Optymalne gospodarowanie czasem (kalendarz, dokumenty, „zakłócenia”)
Odwlekanie wykonania zadań i podejmowanych decyzji – sposoby automotywacji
Koncentracja na ważnych zdaniach (Metoda ABC) i delegowanie obowiązków
Zakończenie szkolenia
Przypomnienie najcenniejszych wiadomości
Wnioski i refleksje końcowe uczestników
Ocena zajęć – ankieta
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi uczestników. Wykłady dostarczają niezbędnej wiedzy i są wprowadzeniem do ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy poprzez udziałw symulacjach, prezentacjach, pracach wykonywanych w grupach – mają możliwość wykorzystania wyników pracy zespołu, dzięki czemu następuje efekt uczenia się nowych zachowań i umiejętności.
- Dobór trenera następuje w momencie uzgodnienia terminu realizacji zajęć. Do dyspozycji naszych Klientów oddajemy czterdziestoosobowy zespół. Rzetelna wiedza jego członków, uzupełniona trenerskim doświadczeniem stanowi solidną podstawę, zaś ich entuzjazm i stosowanie interaktywnych technik warsztatowych sprawia, iż zajęcia są atrakcyjne dla Uczestników i wysoce efektywne.
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
- Jak łatwo obliczyć, już w przypadku uczestnictwa 5 osób, szkolenie dedykowane jest bardzo atrakcyjne pod względem cenowym.
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF