Kod: 8400
Cele:
- Rozwijanie umiejętności budowania zespołu i efektywnej współpracy
- Doskonalenie umiejętności kierowania zespołem (np. produkcyjnym)
- Poznanie metod motywowania i wzbudzania twórczego zaangażowania członków zespołu
- Pogłębienie wiedzy w zakresie stosowania technik komunikowania się z przełożonymi, członkami zespołu i współpracownikami
- Określanie indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań
- Poznanie sposobów formułowania celów i ustalania priorytetów
- Pogłębienie umiejętności w zakresie stosowania technik pracy zespołowej w rozwiązywaniu problemów
Odbiorcy:
- Osoby kierujące zespołami (mistrzowie, brygadziści, kierownicy liniowi, team leaders)
- Inne zainteresowane osoby
1. EFEKTYWNY LIDER
Zdefiniowanie roli i kluczowych cech lidera zespołu
Trzy obszary, na których koncentruje się osoba kierująca:
=====> zadanie do wykonania
=====> zespół odpowiedzialny za wykonanie
=====> jednostka – każdy z członków zespołu
Przywództwo sytuacyjne – koncepcja Herseya i Blancharda
2. MOTYWOWANIE I WZBUDZANIE TWÓRCZEGO ZAANGAŻOWANIA
Zadowolenie i niezadowolenie z pracy- koncepcja Herzberga
Praktyczne kroki ku motywowaniu
3. PRACA W ZESPOLE – PODSTAWOWE ŹRÓDŁO ZASOBÓW
Cechy efektywnego zespołu w pracy
Cztery etapy tworzenia zespołu – proces spontaniczny
Sześć kroków skutecznego budowania zespołu – proces kontrolowany
Czynniki powodzenia zespołu zadaniowego, który odnosi sukcesy
Role zespołowe a współpraca w zespole
4. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW PRZEZ ZESPÓŁ
Etapy rozwiązywania problemów – „szczęśliwa siódemka”
Przeszkody w efektywnym rozwiązywaniu problemów
Techniki pracy zespołowej
Efektywne narady
5. PODEJMOWANIE DECYZJI
Wyznaczanie i formułowanie celów – KWARC [ang. SMART]
Delegowanie zadań
Podejmowanie decyzji przez zespół
Odpowiedzialność członków zespołu
6. POROZUMIEWANIE SIĘ I PRZEKAZYWANIE INFORMACJI
Zasady zrozumiałego mówienia
Narzędzia aktywnego słuchania
Informacja zwrotna – znaczenie i zasady
Informowanie zespołu
7. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
Przyczyny konfliktów
Style reakcji na konflikt
Zasady rozwiązywania konfliktów
Konflikty w grupie
8. ASERTYWNOŚĆ I ZACHOWANIA ASERTYWNE
Wyrażanie i przyjmowanie krytyki
Wyrażanie pochwał
Umiejętne odmawianie, czyli obrona własnych granic i praw
9. PODSUMOWANIE ZAJĘĆ I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
Przypomnienie najważniejszych zasad współpracy
Odpowiedzi na końcowe pytania uczestników/konsultacje indywidualne
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi uczestników. Wykłady dostarczają niezbędnej wiedzy i są wprowadzeniem do ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy poprzez udziałw symulacjach, prezentacjach, pracach wykonywanych w grupach – mają możliwość wykorzystania wyników pracy zespołu, dzięki czemu następuje efekt uczenia się nowych zachowań i umiejętności.
Podczas zajęć uczestnicy mają okazję zastanowić się nad procesami zachodzącymi w trakcie pracy zespołowej; poznają, jakimi prawami rządzi się zespół; zdefiniują zalety i wady pracy zespołowej oraz zadania, jakie stawiane są przed liderem. Podczas warsztatów szeroko wykorzystywana jest wiedza i umiejętności uczestników, ich doświadczenie w danym zakresie. Trener stymuluje aktywność uczestników poprzez angażowanie ich w dyskusje, ćwiczenia w parach i podgrupach a także przy indywidualnych prezentacjach, również przy użyciu kamery video. Analiza filmu przyczynia się do lepszego zaobserwowania własnych reakcji i postaw względem postawionego problemu ćwiczebnego. Na podstawie samooceny uczestnicy będą posiadać wyznaczone kierunki pracy nad sobą w zakresie trenowania pożądanych zachowań.
- Dobór trenerów następuje w momencie uzgodnienia terminu realizacji zajęć. Do dyspozycji naszych Klientów oddajemy czterdziestoosobowy zespół. Rzetelna wiedza jego członków, uzupełniona trenerskim doświadczeniem stanowi solidną podstawę, zaś ich entuzjazm i stosowanie interaktywnych technik warsztatowych sprawia, iż zajęcia są atrakcyjne dla Uczestników i wysoce efektywne.
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
- Jak łatwo obliczyć, już w przypadku uczestnictwa 5 osób, szkolenie dedykowane jest bardzo atrakcyjne pod względem cenowym.
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF