Kod: AR – 1116/1
Cel nadrzędny:
- Szkolenie ma na celu zapoznanie i przygotowanie uczestników do samodzielnego zorganizowania oraz usystematyzowania w swojej instytucji procesu archiwizacji i obiegu dokumentów w domenie projektów finansowanych ze środków UE. Podczas szkolenia zostaną omówione podstawowe zasady, sposoby i metody podejścia do złożoności dokumentacyjnej, przed jakimi stają uczestnicy zespołów projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich. W szczególności, szkolenie ma wyrobić u uczestników zrozumienie dla metodologii obiegu dokumentów unijnych, a w praktyce doprowadzić do właściwego ich zgromadzenia, a także przechowywania i końcowego archiwizowania.
Szkolenie adresowane jest m.in. do:
- osób realizujących projekty unijne, chcących zapoznać się z zasadami archiwizacji dokumentacji z projektów unijnych, archiwistów zakładowych;
- kierowników jednostek organizacyjnych, odpowiedzialnych za tworzenie i funkcjonowanie archiwum, pisanie i wdrażanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych;
- osób odpowiedzialnych za ewidencjonowanie i archiwizowanie dokumentacji projektów dofinansowanych z funduszy UE.
1. Formy i rodzaje dokumentacji powstającej przy realizacji projektów unijnych
- pojęcie i rodzaje dokumentacji
- dokument elektroniczny, dokument papierowy
- podział dokumentacji projektów unijnych
- ochrona prawna dokumentów i odpowiedzialność aktotwórcy wynikająca z: ustawy archiwalnej, kodeksu karnego, innych przepisów prawnych (np. ochrona danych osobowych, o dostępie do informacji niejawnych, o dostępie do informacji publicznej)
2. Obowiązki instytucji tworzącej dokumentację projektową
- własna instrukcja kancelaryjna
- własny rzeczowy wykaz akt
- własna instrukcja archiwalna
- obieg dokumentacji w Podmiocie
- warunki przechowywania dokumentacji w archiwum zakładowym
3. Przepisy prawa polskiego i wspólnotowego dot. dokumentacji powstającej przy realizacji projektów unijnych
- Ustawa archiwalna i rozporządzenia wykonawcze
- Rozporządzenia Rady Europy i Komisji Europejskiej
- Program Ramowy
- Umowy i zarządzenia wewnętrzne dot. projektów unijnych
- Instrukcja Kancelaryjna, Rzeczowy Wykaz Akt, Instrukcja Archiwalna
4. Archiwizacja dokumentacji powstającej przy realizacji projektów unijnych
- standardy postępowania z dokumentacją archiwalną
- kwalifikacja i klasyfikacja dokumentacji
- porządkowanie i przechowywanie akt
- przygotowanie i przekazanie dokumentacji do archiwum zakładowego
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
- zasady brakowania dokumentacji
- udostępnianie zarchiwizowanej dokumentacji
5. Rzeczowy wykaz akt – konstrukcja i stosowanie
- rozszerzenie wykazu o sprawy związane z dokumentacją unijną
- dobór symbolu klasyfikacyjnego
- zakładanie spisu spraw
- układanie dokumentacji nie stanowiącej akt sprawy
- opisywanie teczek aktowych
6. Ćwiczenia
- grupowanie dokumentacji
- opis teczki aktowej
- sporządzanie spisów zdawczo-odbiorczych
- nadawanie symboli klasyfikacyjnych i kwalifikacja akt
7. Dyskusja
Roman STEMPEL – dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m .in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Zespołem Ognisk Wychowawczych w Warszawie czy Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Przez ponad 3 lata kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją papierową i elektroniczną. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF