Kod: 7035
Korzyści dla Uczestników zajęć:
- Wzbogacenie narzędzi używanych w procesie sprzedaży o miękkie umiejętności budowania trwałych relacji z klientem
- Usystematyzowanie wiedzy nt. procesu sprzedaży: od momentu nawiązania kontaktu, poprzez zbieranie informacji, sztukę prowadzenia rozmów i negocjacji cenowych, aż do finalizacji sprzedaży
- Doskonalenie umiejętności prezentowania siebie (autoprezentacja), firmy oraz oferty produktów/usług
- Przećwiczenie asertywnych zwrotów, stosowanych do odpierania agresji i pokonywania bierności klienta
- Rozwinięcie praktycznych umiejętności nawiązywania porozumienia z partnerem w biznesie oraz postępowania w nietypowych sytuacjach
Odbiorcy zajęć:
- Osoby pracujące w stałym kontakcie z klientem
- Pracownicy działów: handlowych, sprzedaży, marketingu oraz biur obsługi klienta (BOK)
- Inne osoby zainteresowane budowaniem trwałych więzi z klientem
1. Rozpoczęcie szkolenia
Omówienie indywidualnych celów i zasad pracy na zajęciach
Integracja grupy – dążenie do stworzenia atmosfery zaufania i aktywności
Czym jest sprzedaż? – Wprowadzenie do zagadnienia
2. Zasady efektywnej komunikacji z klientem, wpływające na wzajemną współpracę
Indywidualne modele percepcji i ich wpływ na komunikowanie się
Sztuka prowadzenia rozmów handlowych (perspektywa sprzedawcy oraz klienta)
Błędy komunikacyjne i typowe pułapki językowe (czynniki zakłócające)
Wpływ emocji na proces komunikacji i sposoby przejmowania kontroli nad sytuacją
3. Aktywne budowanie kontaktu z klientem opartego na partnerstwie
Narzędzia służące pozyskiwaniu klienta i sposoby ich wykorzystania
Badanie potrzeb – nietypowe pytania jako sposób na rozszerzenie perspektywy współpracy
CRM – zarządzanie relacjami z klientami (informacja + klient = strategia)
Partner w biznesie – reguły tworzenia więzi emocjonalnej i racjonalnej
4. Kluczowe zachowania handlowca wpływające na sposób postrzegania firmy
Klient jako najcenniejszy element procesu sprzedaży (standardy profesjonalnej obsługi)
Zasady prezentacji oferty (forma, treść, klimat)
Ekspresja gestów podczas rozmów handlowych i ich znaczenie
Model różnych typów zachowań ludzi (w kontekście kupujących i sprzedających)
5. Trudne sytuacje w kontakcie z klientem i sposoby ich rozwiązywania
Trudny klient – trudne sytuacje (autoanaliza pod kątem silnych stron i ograniczeń)
Negocjacje cenowe – odkrywanie motywów klienta i metody argumentowania
Przewidywanie reakcji negatywnych i przygotowywanie różnych wariantów działań
Zamykanie sprzedaży a stosowane „chwyty” i manipulacje
6. Asertywne zachowanie jako alternatywa dla biernego i agresywnego
Słowa, gesty, uczucia, czyli przyjmowanie opinii, ocen i emocji klienta
Krytyka słuszna i niesłuszna – sposoby postępowania
Atak, manipulacja z pozycji „silnego przeciwnika” – skuteczne przeciwdziałanie
Pochwała, komplement – asertywne odpowiedzi
7. Optymizm i wiara we własne siły jako podstawa sukcesu handlowca
Cel i jego świadomość sprzymierzeńcem w skutecznym działaniu
Sposoby kreowania pożądanej atmosfery i pozytywnego nastawienia do klienta
Zawodowy savoir-vivre i czynniki wpływające na wizerunek
8. Stres i trema – metody przeciwdziałania ich negatywnym skutkom
Źródła i mechanizmy powstawania stresu (stres stymulujący i negatywny)
Przezwyciężanie oporu i tremy przed kontaktem z klientem
Profilaktyka i antystres (przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu)
9. Podsumowanie zajęć i wyciągnięcie wniosków
„Burza mózgów” nt. jak można wykorzystać zdobyte wiadomości w środowisku pracy?
Indywidualne konsultacje dla uczestników zajęć i wskazówki do dalszej pracy
Ocena zajęć – ankieta ewaluacyjna
Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi uczestników. Wykłady dostarczają niezbędnej wiedzy i są wprowadzeniem do ćwiczeń praktycznych.
Uczestnicy poprzez udział w symulacjach, analizach przypadków, pracach wykonywanych w grupach – mają możliwość wykorzystania wyników pracy zespołu, dzięki czemu następuje efekt uczenia się nowych zachowań i umiejętności.
Szczególny nacisk położony będzie na wypracowanie standardów zachowań i ocenę aktualnych postaw względem tych wzorców.
Na podstawie samooceny uczestnicy będą posiadać wyznaczone kierunki pracy nad sobą w zakresie trenowania pożądanych zachowań a tym samym utrwalania pozytywnego wizerunku firmy w kontakcie z klientem.
- Dobór trenerów następuje w momencie uzgodnienia terminu realizacji zajęć. Do dyspozycji naszych Klientów oddajemy czterdziestoosobowy zespół. Rzetelna wiedza jego członków, uzupełniona trenerskim doświadczeniem stanowi solidną podstawę, zaś ich entuzjazm i stosowanie interaktywnych technik warsztatowych sprawia, iż zajęcia są atrakcyjne dla Uczestników i wysoce efektywne.
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
- Jak łatwo obliczyć, już w przypadku uczestnictwa 5 osób, szkolenie dedykowane jest bardzo atrakcyjne pod względem cenowym.
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF