Korzyści dla Uczestników zajęć:
Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:
- Nabędą wiedzę nt. obowiązującego ustawodawstwa reklamacyjnego
- Poznają przykładowe dokumenty używane w postępowaniu reklamacyjnym oraz terminy określone przez ustawodawcę dla procedur obsługi reklamacji [B2B i B2C]
- Rozwieją wątpliwości w zakresie interpretacji pojęć związanych z reklamacjami
- Praktycznie przećwiczą zdobyte umiejętności pod okiem eksperta
Kluczowymi pytaniami szkolenia będą:
- Jak zgodnie z przepisami reagować na reklamację?
- Jak interpretować zapisane w prawie terminy obowiązujące dla reklamacji?
- Jak radzić sobie z trudnymi reklamacjami?
- Jakie zmiany wprowadziła ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta?
1. Rękojmia i gwarancja w obrocie profesjonalnym (B2B)
- Rękojmia w kontaktach między przedsiębiorcami
- Gwarancja – zasady tworzenia kart gwarancyjnych i dochodzenia uprawnień z nich wynikających
- Relacje sprzedawca – dystrybutor – producent [importer]
- Charakter i formy odpowiedzialności sprzedawcy, dystrybutora i producenta [importera]
- Reżim prawny w kontaktach z partnerami zagranicznymi
- Koszty reklamacyjne – zasady ponoszenia i wzajemnego rozliczania
- Zakres stosowania ustawy z 2002 r.
- Zgodność towaru z umową i jej brak
- Uprawnienia konsumenta i sprzedawcy
- Ograniczenia w czasie dotyczące konsumenta i sprzedawcy
- Reklamacja przecenionego towaru – zasady i procedury
- Koszty reklamacyjne – wzajemne rozliczanie
- Odmienność przepisów reklamacyjnych dla niektórych grup produktów
- Zakres stosowania ustawy
- Nowe definicje
- Zasady przyjmowania reklamacji przez sprzedawcę
- Uprawnienia konsumenta i sprzedawcy wg nowych zasad
- Terminy
- Podobieństwa i różnice do dotychczasowego stanu prawnego
- Zasady dotyczące regresu
- Zasady tworzenia kart gwarancyjnych dla klientów indywidualnych wg nowych regulacji
- Gwarancja producenta [importera], sprzedawcy i usługodawcy
- Odpowiedzialność gwaranta za nieprzestrzeganie zapisów własnej karty gwarancyjnej
- Zawarcie umowy o wykonanie usługi – forma prawna i konsekwencje jej niezachowania
- Zadatek i zaliczka – zasady rozliczania i zwrotu
- Odpowiedzialność usługodawcy za wadliwie wykonanie usługi
- Obowiązki informacyjne
- Możliwości odstąpienia konsumenta od umowy zawartej na odległość
- Zawieranie umów przez telefon – zasady i metody potwierdzania
- Obowiązki prowadzącego sklep internetowy
- Rzeczoznawcy w sprawach reklamacyjnych – zasady powoływania i koszty opinii
- Organizacje konsumenckie
- Sądownictwo polubowne i powszechne
- Zakazane klauzule umowne
- Praca indywidualna i prezentacja rozwiązań na forum grupy
- Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
- Rozdanie imiennych certyfikatów
- Konsultacje i profilowane porady trenera
W trakcie zajęć i przerw Uczestnicy uzyskają odpowiedzi na własne pytania dotyczące omawianych zagadnień.
Od ponad 10 lat jest członkiem Zespołu Trenerskiego SYNTEZA. Konstruuje programy i prowadzi bardzo wysoko oceniane szkolenia dla firm i instytucji. Szkolenia z zakresu stosowania prawa w praktyce działalności gospodarczej to jego żywioł. Pytania zadawane przez Uczestników zajęć nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Świetny mówca, ale i uważny słuchacz – umie dynamicznie dostosowywać przebieg zajęć do potrzeb grupy.
Uczestnicy podkreślają interesujący sposób prowadzenia zajęć. Doceniają, iż mówiąc o skomplikowanych zagadnieniach prawnych, używa zrozumiałego języka i uzupełnia treść mini-wykładów przykładami i anegdotami ze swej praktyki szkoleniowej i sądowej. Ceniony ekspert wspierający swymi projektami doradczymi działy HR i jakości wiodących firm.
- materiały szkoleniowe
- konsultacje indywidualne
- możliwość kontaktu z prowadzącymi (zadawania pytań) również po zajęciach (e-mail)
- imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu
Informacje i rezerwacja miejsc: 32 2816231 – zapraszamy
UWAGA: Koszt szkolenia nie obejmuje noclegu.
Rezerwacji noclegów Uczestnicy dokonują we własnym zakresie.
Oczywiście nasi konsultanci chętnie służyć będą Państwu radą i pomocą również w tej kwestii (kontakt: 32 281 62 31)
Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”:
- Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 2.300 zł [netto] za 1 dzień.
- Jak łatwo obliczyć, już w przypadku uczestnictwa 5 osób, szkolenie dedykowane jest bardzo atrakcyjne pod względem cenowym.
- Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie.
- Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl
Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte są podstawową stawką podatku VAT zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli Zgłaszający / Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:
- w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)
lub
- w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),
wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]
Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF