Reklamacja usług bankowych i ubezpieczeniowych

Kod: RBU-15

Cel szkolenia:

  • Nabycie przez Uczestników umiejętności prawidłowego i korzystnego wizerunkowo, rozpatrywania reklamacji (w oparciu o przepisy obowiązujące sektor usług finansowych).

Odbiorcy zajęć:

  • Menedżerowie wszystkich szczebli
  • Osoby biorące udział w  procesie obsługi reklamacji / przygotowujące się do realizacji tego typu zadań
  • Inne osoby zainteresowane praktycznymi aspektami reklamacji w sektorze finansowym

 

  1. Podstawy prawne postępowań reklamacyjnych – usługi ubezpieczeniowe
  • Kodeks cywilny, ustawy szczególne oraz regulaminy
  • Wymogi przy składaniu reklamacji
  • Uchwały i wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie reklamacji usług ubezpieczeniowych
  1. Reklamacje usług bankowych
  • Dostępne formy składania reklamacji
  • Wymogi formalne złożonej reklamacji
  • Terminy w rozpatrywaniu reklamacji
  • Formy udzielania odpowiedzi
  • Reklamacje transakcji kartą kredytową i debetową
  • Możliwe sposoby odwołania się klienta od decyzji reklamacyjnej
  • Uchwały i wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie reklamacji usług bankowych
  1. Usługi ubezpieczeniowe i bankowe zawierane drogą elektroniczną
  • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
  • Zasady składania reklamacji
  • Obowiązki przyjmującego reklamację
  1. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich
  • Konsekwencje wejścia w życie z dniem 10 stycznia 2017r. ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich dla reklamacji usług bankowych i ubezpieczeniowych
  • Podmioty właściwe do pozasądowego rozpoznawania sporu
  • Obowiązkowe i dobrowolne poddanie się pozasądowemu rozpoznaniu sporu
  • Koszty, czas i forma postępowania pozasądowego
  1. Rola organów samorządowych i państwowych w procesie reklamacji
  • Powiatowy (Miejski) Rzecznik Interesu Konsumentów
  • Rzecznik Ubezpieczonych
  • Arbiter bankowy
  • Sąd polubowny i sąd powszechny
  • Komisja Nadzoru Finansowego
  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  1. Zarządzanie procesem reklamacji
  • Efektywność reklamacji ubezpieczeniowych
  • Zarządzanie reklamacjami a wizerunek banku / instytucji
  1. Podsumowanie zajęć i zakończenie szkolenia
  • Odpowiedzi na końcowe pytania uczestników/konsultacje indywidualne
  • Ankieta ewaluacyjna

Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi. Mini-wykłady wzbogacone prezentacją multimedialną dostarczają niezbędnej wiedzy i systematyzują już posiadane wiadomości. Stanowią jednocześnie wprowadzenie do dyskusji i analizy wybranych przypadków.
W trakcie zajęć i przerw, osoby uczestniczące uzyskają odpowiedzi na własne pytania, dotyczące omawianych zagadnień.
Ponadto po zajęciach prowadzący wspierać będzie Uczestników swą wiedzą w przypadku tzw. trudnych reklamacji (serwis e-mailowy bez limitu czasowego).

  • mec. Dawid Krzyżowski – praktyk sądowy, ekspert z zakresu prawa konsumenckiego i prawa pracy. Uczestnicy zajęć przyznają mu w ankietach najwyższe oceny za wartość merytoryczną szkoleń, podkreślają również przyjazny sposób w jaki  przybliża uczącym się skomplikowane zagadnienia prawne.

Zainteresowanym firmom i instytucjom, proponujemy realizację tego szkolenia w wersji “zamkniętej”.

  • Zajęcia przeprowadzimy w dowolnym miejscu, np. w Państwa siedzibie
  • Rezerwacja terminów: telefonicznie 32 281 62 31 lub 501 756 465
  • Koszt przeprowadzenia zajęć dla grupy wynosi od 1.900 zł [netto] za 1 dzień
  • Nasz trener przyjeżdża do Państwa – nie ma więc potrzeby ponoszenia kosztów związanych z wyjazdem pracowników na szkolenie
  • Więcej informacji: prosimy o kontakt 32 2816231 lub szkolenia@synteza.pl

Usługi szkoleniowe stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, objęte podstawową [23%] stawką podatku VAT, zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług  (Dz.U. nr 54 z 2004 roku, poz. 535 z późniejszymi zmianami).
Jeśli
Zamawiający złoży pisemne oświadczenie, że przedmiot umowy ma charakter usługi kształcenia zawodowego /przekwalifikowania zawodowego i jest finansowany ze środków publicznych:

  • w całości zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami)

lub

  • w co najmniej 70% zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392),

wówczas usługa podlega zwolnieniu z VAT [netto=brutto]

Wzór oświadczenia do pobrania ==>> w formacie PDF

Share